Függetlenül attól, hogy mi a tanár célja – új szavak memorizálása vagy nyelvtan tanulása – ezeket a gyerekek játék formájában tapasztalják meg. A gyermekek számára az angol nyelv a játék alapvető részévé válik. A tanórák játékos formára alapulnak, ahol a tanuló jutalom csillagokat kaphat, ha figyelmesen hallgatja és követi a tanár utasításait.
Egy tanár a gyerekek számára sokkal többet jelent a tudás forrásánál. A tanár hozza a szabályokat, amit a gyerekek vagy elfogadnak, vagy nem.
Az, hogy egy gyerek szeretni fogja az angol nyelvet vagy sem, a tanáron múlik. Az angol nyelvtanulást kezdő tanulóknak az első lecke meghatározó, ezért fontos, hogy a tanár pozitív benyomást keltsen és a gyerekek kellemes emlékként gondolhassanak vissza rá.
Az óvodásoknak és gyerekeknek összeállított tanórák játékos formája és egy olyan tanár, akivel a gyerekek szívesen játszanak a két meghatározó elem az angolórák során. De vajon miből áll a tanulási folyamat?
A testünk és a gyerekek teste is emlékezik bizonyos mozdulatokra. Mindent, amit a gyerekek nem tudnak szavakkal kifejezni, arckifejezésekkel és gesztusokkal fejezik ki; gyakran ugrálnak, integetnek, forgatják a fejüket, így próbálják elmagyarázni a felnőtteknek mire van szükségük.
Ugyanez történik az óvodás gyerekek angoltanulása során. A rímek, számok és énekek segítségével, valamint a tanár testbeszédével a gyerekek a következőképpen fejlődnek:
A gyerekeknek színes, ragyogó színekkel és gyönyörű képekkel ellátott képi segédanyagokra van szükségük, melyeket meg is érinthetnek. Tanáraink a tanórákon játékokat használnak. A tanárok ezekhez a játékokhoz beszélnek, viccelődnek velük és ezeket használják arra, hogy a gyerekek megértsék miről beszélnek. A gyerekeknek összeállított sikeres tanóra negyedik tényezője az aktív interakció.
A gyerekek gyakran kedvenc játékaikat is beviszik a tanórákra. A tanárok ezeket játékosan használják, így vonják be a gyerekeket a tanulási folyamatba. Ez a módszer nagyon hasznos a félénk tanulóknál.
Az aktív interakció során minden tényező egy egységgé áll össze – ez pedig a gyerekek oktatása angol nyelvre. Az óvodásoknak tartott hatékony tanóra során a gyerekek három típusú tevékenységet végeznek: fizikai tevékenység (aktív játékok, tánc), beszéd, kreatív feladatok. Az óvodások és a gyerekek tanítása során az alábbiak alapvető fontossággal bírnak: