Vegye fel velünk a kapcsolatot

Angol nyelv óvodásoknak és gyerekeknek

A szülők az angol nyelvet elsősorban a memória, a figyelem és a képzelet fejlesztése céljából választják.
Children
Video

Előtérben a játékok

Függetlenül attól, hogy mi a tanár célja – új szavak memorizálása vagy nyelvtan tanulása – ezeket a gyerekek játék formájában tapasztalják meg. A gyermekek számára az angol nyelv a játék alapvető részévé válik. A tanórák játékos formára alapulnak, ahol a tanuló jutalom csillagokat kaphat, ha figyelmesen hallgatja és követi a tanár utasításait.

Banner

A tanár jelenti az egész világot!

Egy tanár a gyerekek számára sokkal többet jelent a tudás forrásánál. A tanár hozza a szabályokat, amit a gyerekek vagy elfogadnak, vagy nem.

Az, hogy egy gyerek szeretni fogja az angol nyelvet vagy sem, a tanáron múlik. Az angol nyelvtanulást kezdő tanulóknak az első lecke meghatározó, ezért fontos, hogy a tanár pozitív benyomást keltsen és a gyerekek kellemes emlékként gondolhassanak vissza rá.

Az óvodásoknak és gyerekeknek összeállított tanórák játékos formája és egy olyan tanár, akivel a gyerekek szívesen játszanak a két meghatározó elem az angolórák során. De vajon miből áll a tanulási folyamat?

Bármi megtörténhet!

A testünk és a gyerekek teste is emlékezik bizonyos mozdulatokra. Mindent, amit a gyerekek nem tudnak szavakkal kifejezni, arckifejezésekkel és gesztusokkal fejezik ki; gyakran ugrálnak, integetnek, forgatják a fejüket, így próbálják elmagyarázni a felnőtteknek mire van szükségük.

Ugyanez történik az óvodás gyerekek angoltanulása során. A rímek, számok és énekek segítségével, valamint a tanár testbeszédével a gyerekek a következőképpen fejlődnek:

  • Minden típusú memória szerepel a folyamatban.
  • A ritmus és a rím segít megjegyezni a hosszabb szövegeket.
  • Az arckifejezések és a gesztusok átadják a szavak jelentését, és azok fordítás nélkül is egyértelművé válnak.
  • A szövegek hétköznapi szószerkezeteket tartalmaznak. Amikor a gyerekek ezeket megjegyzik, mintává válnak. Ezt követően a gyerekek már képesek a valódi életben zajló kommunikáció során is használni a megtanult kifejezéseket.
  • Vidám zenével a tanóra derűsebb és szórakoztatóbb.

De mi a helyzet a „megnézni és megérinteni” tényezővel?

A gyerekeknek színes, ragyogó színekkel és gyönyörű képekkel ellátott képi segédanyagokra van szükségük, melyeket meg is érinthetnek. Tanáraink a tanórákon játékokat használnak. A tanárok ezekhez a játékokhoz beszélnek, viccelődnek velük és ezeket használják arra, hogy a gyerekek megértsék miről beszélnek. A gyerekeknek összeállított sikeres tanóra negyedik tényezője az aktív interakció.

A gyerekek gyakran kedvenc játékaikat is beviszik a tanórákra. A tanárok ezeket játékosan használják, így vonják be a gyerekeket a tanulási folyamatba. Ez a módszer nagyon hasznos a félénk tanulóknál.

Banner

    És végül, de nem utolsósorban

    Az aktív interakció során minden tényező egy egységgé áll össze – ez pedig a gyerekek oktatása angol nyelvre. Az óvodásoknak tartott hatékony tanóra során a gyerekek három típusú tevékenységet végeznek: fizikai tevékenység (aktív játékok, tánc), beszéd, kreatív feladatok. Az óvodások és a gyerekek tanítása során az alábbiak alapvető fontossággal bírnak:

  • Egy olyan tanár, aki felkelti a gyermek figyelmét és már az első tanórától bizalmat ébreszt benne.
  • Játékok alkalmazása az óvodások fő tevékenységeként.
  • Figyelemfelkeltő és könnyen megjegyezhető szemléltető eszközök.
  • Aktív interakció, amivel a gyermek teljes mértékben bevonható a tanórába.